Celková hodnota zákazky je viac ako 160 miliónov korún.
"Desiatka krátkych trolejbusov už niekoľko týždňov jazdí v Ostrave, odozva od dopravcu aj cestujúcich je veľmi pozitívna. V meste sa navyše čoskoro objavia aj prvé kĺbové vozidlá," vysvetľuje projektový manažér Škody Electric Milan Norek. Aktuálna dodávka trolejbusov pre Ostravu nadväzuje na zatiaľ posledný obdobný kontrakt z roku 2015, kedy Škoda Electric dodala tamojšiemu dopravnému podniku 12 vozidiel so superkapacitormi.
Nové trolejbusy 26 Tr patrí k tým vozidlám, ktoré sú vybavené batériami - môžu tak bez problémov prejsť niekoľko kilometrov aj v miestach, kde chýba trolejové vedenie. Obrovskou výhodou pre dopravcu je, že sa batérie nemusia nabíjať. Nabíjanie prebieha počas jazdy na troleji a navyše dochádza k rekuperácii, kedy sa energia z brzdenia ukladá do batérií.
"Toto riešenie je teraz veľmi žiadané. Alternatívny pohon na batérie dáva dopravcovi veľké možnosti, kam trolejbusy nasadiť, navyše je šetrný k prírode a tichý," hovorí obchodný manažér Škody Electric Radek Kapr. "Tento typ si u zákazníkov získal veľkú obľubu a stal sa veľmi žiadaným na domácom, aj na zahraničnom trhu," dopĺňa Radek Kapr.
Kĺbové trolejbusy 27 Tr sú vybavené aj zariadením pre úsporu trakčnej energie, tzv. superkapacitormi. Jednoduchší nástup a výstup cestujúcich je uľahčený pomocou tzv. kneelingu, kedy sa trolejbus nakloní až k hrane chodníka. Pohodlie pri jazde zlepšuje výkonný systém vykurovania a prehľadný informačný systém, samozrejmosťou je kamerový záznam diania vo vozidle, aj okolo neho.
TS: skoda.cz