Prvé autonómne vozidlá so schopnosťou vzájomného pripojenia a odpojenia
Roads and Transport Authority v Dubaji začal testovať prvé autonómne vozidlá takéhoto druhu na svete, s cieľom modernizovať svoj dopravný systém a ponúkať inovatívne riešenia mobility, ktoré znižujú dopravné zápchy v meste. Vyrábajú sa v Taliansku.
Utorok, 13. február 2018,olala


Roads and Transport Authority (RTA), ako súčasť iniciatívy Dubai Future Accelerators, začal s testovaním prvých autonómnych vozidiel, ktoré sa dokážu vzájomne pripojiť a odpojiť.

Každá jednotka má dĺžku 2,87 m, šírku 2,24 m a výšku 2,82 m. S hmotnosťou približne 1500 kg každá dosahuje priemernú rýchlosť 20 km/h a má kapacitu pre 10 cestujúcich: šesť sediacich a štyroch stojacich. Autonómna jednotka je poháňaná batériou, ktorá zabezpečí tri hodiny prevádzky a je nabitá za šesť hodín.

HE Mattar Al Tayer, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Roads and Transport Authority (RTA), uviedol: "RTA podpísala s americkou spoločnosťou Next Future Inc. zmluvu o vývoji autonómnych vozidiel s názvom NX1 ako súčasť počiatočnej fázy Dubai Future Accelerators. Prototypy vozidiel sú vyrábané v Taliansku a následne odosielané do Dubaja na testovanie. Jazdia na virtuálne predkonfigurovaných a naprogramovaných jazdných pruhoch a sú riadené operačným systémom. "

Sú určené na cestovanie na krátkych a stredných vzdialenostiach, v závislosti od cieľa cestujúcich môžu byť jednotlivé kusy spárované za 15 až 20 sekúnd alebo odpojené počas piatich. Umožňujú to kamery a elektromechanické technológie, funkciu je možné aktivovať v pohybe.

"Pilotné testovanie jednotiek bez vodiča je zamerané na transformáciu Dubaja na najinteligentnejšie mesto na svete," pokračoval Tayer. "Je tiež súčasťou snahy RTA zabezpečiť autonómnu dopravu prostredníctvom technologických testov v klimatických podmienkach Dubaja. Je to odpoveď na autonómnu dopravnú stratégiu Dubaja, ktorej cieľom je do roku 2030 premeniť 25% ciest v Dubaji na autonómnu dopravu.

"RTA má záujem vo všetkých službách poskytovaných klientom zabezpečiť aj zásady bezpečnosti. Autonómne jednotky majú tri ochranné systémy, ktoré zabezpečujú úplnú kontrolu a zabraňujú haváriám. Hlavný systém pozostáva z 3D kamier, druhý je pohotovostný systém založený na bežných kamerách, posledný je ovládaný manuálne."

dailybugle.org
Nazad