Pilotná prevádzka elektrického hybridného autobusu Volvo v Marseille
Volvo 7900 Electric Hybrid je v prevádzke vo Francúzsku prvýkrát. Štvortýždňový pilotný projekt RTM (Régie des Transports Metropolitains) v Marseille znamená francúzske prvenstvo pre elektrický hybrid Volvo, koncept rýchleho nabíjania a používanie obnoviteľného HVO paliva.
Streda, 11. október 2017,olala
RTM (Régie des Transports Metropolitains), prevádzkovateľ verejnej dopravy v Marseille, spolu s Volvo a ABB testujú na linke 82 komerčnú prevádzku modelu Volvo 7900 Electric Hybrid. Cieľom štvortýždňových testov je vyhodnotiť model Volvo 7900 Electric Hybrid a koncept príležitostného rýchleho nabíjania v reálnej prevádzke. Linka 82 prechádza popred etnografické múzeum "le MUCEM" až do doky starého prístavu v Marseille.

Volvo 7900 Electric Hybrid jazdí ticho a bez emisií, na elektrickú energiu približne 8 km. Nabíjanie batérií na rýchlej nabíjacej stanici, inštalovanej v spolupráci s ABB, trvá 3 až 6 minút pomocou systému založeného na otvorenom rozhraní OppCharge.

Oproti porovnateľnému dieselovému autobusu Volvo 7900 Electric Hybrid má o 60% nižšiu spotrebu. Pri použití obnoviteľného HVO paliva (hydrogenovaný rastlinný olej) sa radikálne znižujú aj emisie oxidu uhličitého.

Vozidlo s paralelným hybridným pohonom Volvo 7900 Hybrid (viac ako 3000 jazdí v Európe - z dvoch vozidiel je viac ako jeden hybrid):

- je možné nabíjať 3 až 6 minút na koncových zastávkach cez pantograf
- v hybridnom režime je jazda flexibilná, je vybavený motorom Volvo D5.

OppCharge je systém rýchleho nabíjania s pantografom, založenom na otvorenom rozhraní, zaručuje interoperabilitu medzi nabíjacou stanicou a autobusmi. OppCharge sleduje odporúčania priemyslu ACEA pre rýchle nabíjanie.

Už 90 autobusov Volvo Electric Hybrid bolo predaných v Belgicku. Spoločnosť tiež dostala objednávky z Luxemburska, Nemecka a Švédska. Celkovo Volvo predalo celosvetovo viac ako 3 600 elektrifikovaných autobusov.

TS: Volvo
Nazad