Göttingen v Nemecku vyberá elektrické hybridy od Volvo Buses
Volvo 7900 Electric Hybrid jazdí v meste Värnamo, Švédsko.
Volvo Buses dostalo objednávku na tri elektrické hybridné autobusy z nemeckého univerzitného mesta Göttingen v Dolnom Sasku. Nové autobusy - Volvo Electric Hybrid - začnú fungovať na jar roku 2018. Kupujúcim je Göttinger Verkehrsbetriebe GmbH (GÖVB).
Utorok, 12. september 2017,olala
Úsilie mesta Göttingen o prevádzku elektrifikovaných autobusov je súčasťou dlhodobého cieľa mesta prevádzkovať v nasledujúcich rokoch zelenú verejnú dopravu. Göttinger Verkehrsbetriebe sa preto rozhodol premeniť takmer celú flotilu verejných autobusov krok za krokom na elektrické autobusy. V súčasnosti je v meste 19 autobusových liniek, niekoľko z nich prechádza stredovekým centrom mesta. Plánuje sa používanie 12 metrových elektrických hybridov Volvo na linách 41 a 42.

Autobus Volvo Electric Hybrid umožňuje približne sedem kilometrovú, tichú a úplne bezemisnú prevádzku, čo zodpovedá približne 70% vzdialenosti priemernej európskej linky (približne 90% dĺžka všetkých trás mestských autobusov v Európe má maximálne 10 km). Nabitie batérií trvá tri až štyri minúty a bude realizované na koncových zastávkach. Batérie budú nabíjané každú noc v depe dopravcu GÖVB. Elektrické hybridné autobusy budú tiež vybavené malým dieselovým motorom, ktorý zabezpečí dlhší dojazd a zároveň ponúka väčšiu flexibilitu.

Okrem troch autobusov Volvo Electric Hybrid sa objednávka týka aj systému Volvo pre monitorovanie batérií. Nabíjaciu stanicu dodá ABB. Nabíjacie zariadenie je založené na otvorenom rozhraní OppCharge. OppCharge dodržiava odporúčania priemyslu ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) pre rýchle nabíjanie. Priebežné nabíjanie prebieha s výkonom 150 kW, ale nabíjacia stanica bude navrhnutá už tak, aby mala výkon 300 kW, aby bola pripravená na nabíjanie všetkých elektrických autobusov.

Volvo Buses okrem elektrických hybridov ponúka aj elektrifikované vozidlá, vrátane hybridných autobusov a celoelektrických autobusov. Spoločnosť už celosvetovo predala viac ako 3 500 elektrifikovaných autobusov Volvo.

Volvo 7900 Electric Hybrid
  • Poháňaný elektrickou energiou na približne 70% trasy.
  • Tichý a bez výfukových plynov pri jazde na elektrickú energiu.
  • O 60% nižšia spotreba energie v porovnaní s porovnateľným dieselovým autobusom.
  • O 75-90% nižšie emisie oxidu uhličitého (1), v závislosti od výberu paliva.
  • Vybavený elektromotorom s výkonom 150 kW, výkonnou lítiovo-železofosfátovou batériou a vznetovým motorom s výkonom 177 kW/240 k.
  • Batérie sa nabijú rýchlo na jednej alebo oboch koncových zastávkach, nabíjanie trvá 3-4 minúty.

(1) Odhadovaná hodnota pre mestskú autobusovú linku s dĺžkou 10 km v porovnaní s dieselovým autobusom Euro 6.

Príležitostné nabíjanie: OppCharge stanica od ABB
  • Spoločné rozhranie medzi nabíjacou stanicou a vozidlami založené na CCS štandardoch pre automobilový priemysel
  • Nabíjací výkon 150, 300 a 450 kW
  • Pantograf pripojený k stĺpiku umožňuje použiť nákladovo efektívne riešenie, nízke zaťaženie strechy autobusu
  • Vodivé nabíjanie s využitím prúdových kolektorov s komunikáciou medzi autobusom a nabíjacou stanicou cez Wi-Fi

www.oppcharge.org
TS: Volvo Buses
Nazad