MPK Krakov má ďalších 20 elektrických Solarisov
MPK Krakov nakúpil ďalších 20 nových elektrických autobusov. Dodávateľom je firma Solaris. Flotilu nových bezemisných vozidiel tvorí 17 Urbino v 12-metrovej verzii a tri kĺbové autobusy novej generácie. Jeden z nich je autobus s poradovým číslom 15 000, vyrobeným poľským výrobcom.
Štvrtok, 10. august 2017,olala
Vozidlá, ktoré v najbližších dňoch vyjdu do ulíc Krakova, dostali uznanie odborníkov ako najlepší elektrický autobus v Európe. Solaris Urbino 12 electric získal titul ako najlepší mestský autobus roku 2017 v súťaži "Bus of the Year".

Aktuálna dodávka 20 nových nízkopodlažných elektrických autobusov uzatvára realizáciu prvej zmluvy, podpísanej v apríli 2016 v rámci projektu Integrovaných územných investícií na dodávku "107 moderných a k životnému prostrediu šetrných mestských autobusov." Od júna 2016 vyšlo do ulíc Krakova už takmer 200 nových autobusov, vrátane hybridných a elektrických. Krakov má v súčasnej dobe najväčší počet autobusov poháňaných elektrinou v Poľsku a v rámci Európy je na 5. mieste. Nie je to však koniec nákupov najbližších rokov. V júni tohto roku bola s NCBiR podpísaná zmluva o realizácii programu dopravy s nulovými emisiami. Na základe nej bude mať MPK možnosť nákupu 11 autobusov v prvej etape projektu a po pozitívnych výsledkoch testov, právo voľby nákupu ďalších až 150 autobusov. Dodávka elektrických autobusov z tohto projektu bude realizovaná v rokoch 2019-2021 - povedal Rafał Świerczyński, predseda predstavenstva MPK S.A. v Krakove.

Všetky objednané elektrické Solarisy sú nízkopodlažné, vybavené klimatizáciou, automatmi na výdaj lístkov (v ktorých bude za lístok možné zaplatiť mincami, aj platobnou kartou), monitoringom a moderným systémom dynamických informácií pre cestujúcich. Batérie autobusy možno nabíjať dvoma spôsobmi: cez pantograf na streche, alebo cez plug-in konektory v depe.

Elektrické autobusy sú predovšetkým úplne bezemisné a veľmi tiché, čo je pre také mesto, ako je Krakov veľmi dôležité. Hoci je technológia batériových autobusov stále drahšia, než tradičné pohony a vyžaduje náklady na nabíjaciu infraštruktúru, je to investícia, ktorá výrazne znižuje emisie a vytvára podmienky pre zlepšenie kvality života v meste - uviedol Zbigniew Palenica, viceprezident Solaris Bus & Coach S.A.

Nové Solarisy Urbino 12 electric pre MPK Krakov sú vybavené centrálnym trakčným motorom s výkonom 160 kW a batériami typu Solaris High Energy s kapacitou 160 kWh. Kĺbové Urbino 18 electric sú poháňané trakčným motorom s výkonom 240 kW, elektrická energia na jeho pohon je ukladaná v batériách typu Solaris High Energy s kapacitou 200 kWh.

Medzi dvadsiatimi elektrickými autobusmi je jeden z nich výnimočný. Je to autobus s číslom 15 000, ktorý bol vyrobený v závode v Bolechówe.

"Keď sme v roku 1996 s mojim manželom začali naše podnikanie v autobusovom priemysle, ani v mojich najdivokejších snoch by ma nenapadlo, že sa dožijeme okamihu, kedy bude vo viac ako 600 mestách v 32 krajinách bude jazdiť 15 000 autobusov, navrhnutých a vyrobených našou firmou. Za to všetko vďačíme našim úžasným zamestnancom a zákazníkom, ktorí do nás vložili svoju dôveru a za čo im srdečne ďakujeme" - hovorí Solange Olszewska, zakladateľka a generálna riaditeľka Solarisu.

Za zmienku stojí, že Krakov bolo prvé poľské mesto, kde začala byť prevádzkovaná linka, obsluhovaná len elektrickými autobusmi.

TS: Solaris Bus & Coach
Nazad