Na zastávke v Krásne nad Kysucou pribudla elektronická tabuľa
Foto: SAD Žilina, a.s.
Autobusová zastáva ponúka cestujúcim online informácie o príchode a odchode jednotlivých autobusových spojov.
Utorok, 21. marec 2017,olala
Na autobusovej zastávke v Krásne nad Kysucou, cez ktorú denne prejde viac ako 200 autobusov a mesačne viac ako 20.000 cestujúcich, vo štvrtok minulého týždňa oficiálne uviedli do prevádzky elektronickú informačnú tabuľu.

Podľa generálneho riaditeľa SAD, a.s., Žilina Petra Pobehu cestujúci už berú moderný, ekologický autobus s wifi pripojením ako samozrejmosť. "V reťazci poskytovaných služieb musíme postupovať ďalej. Či je to informácia pre cestujúcich pri príchode na autobusovú zastávku, služby v autobuse, nákup cestovných lístkov, až po ostatné služby, ktoré dokážeme poskytnúť. Dnes spúšťame autobusovú zastávku, ktorá ponúka cestujúcim online informácie o príchode a odchode jednotlivých autobusových spojov," povedal Pobeha.

Doplnil, že elektronickú informačnú tabuľu sa rozhodli umiestniť v Krásne nad Kysucou, pretože zastávka je na dlhodobo problematickej ceste I/11. "Medzi Žilinou a Čadcou často vznikajú zdržania a v dopravnom prúde často stojí aj náš autobus. Druhým dôvodom je naozaj veľmi korektná a dobrá spolupráca s vedením mesta, čo znamená vytvorenie podmienok pre zriadenie takejto zastávky. A tretím dôvodom je, že cez zastávku denne prejde viac ako 200 autobusov a za mesiac viac ako 20.000 cestujúcich. Je to jedna z najsilnejších zastávok, ktoré obsluhujeme," podotkol generálny riaditeľ SAD Žilina s tým, že celkové náklady na investíciu boli do 4000 eur.

Primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa ocenil, že v súvislosti so situáciou na ceste I/11 pomôže nová informačná tabuľa získať ľuďom prehľad o meškaní autobusov. "Vieme, aká je cesta z Čadce, z Kysuckého Nového Mesta. Keď idú do práce, vedia koľko meškajú, kedy im ide spoj. Vedia, kde sa autobus nachádza a kedy prídu. Aby sa vedeli prípadne ospravedlniť v zamestnaní, požiadať kolegu, aby dlhšie robil. Myslím si, že kým bude diaľnica, tak vo viacerých obciach budú takéto technológie," dodal Grapa.

Žilinský samosprávny kraja (ŽSK) podľa jeho podpredsedu Jozefa Štrbu iniciatívu dopravcu víta. "Je to jeden z účinných nástrojov, ako dokážeme dostať cestujúcich späť do autobusov. Okrem toho, aby mali čistý, moderný autobus, v ktorom sa kúri, potrebujú mať aj informácie, ako dlho budú na zastávke čakať. A práve online informácie z dispečerského strediska o meškaní spojov, respektíve o možnosti nadväzujúcich spojov, sú pre cestujúcich veľmi dôležité. Určite budeme dopravcu podporovať, aby takéto informačné tabule inštaloval aj do iných regiónov v rámci kraja," uzavrel Štrba.

TASR
Foto: SAD Žilina, a.s.
Foto: SAD Žilina, a.s.
Foto: SAD Žilina, a.s.
Nazad