King Long Higer S8 - pokračovanie
V článku Predstavujeme... trochu netradične... BUSportál predstavil autobus King Long Higer S8 po 15 mesiacoch prevádzky.
Utorok, 25. apríl 2006, olala
Doplňujúce informácie pre BUSportál poskytol pán Zatkalik, konateľ spoločnosti, ktorá s týmto autobusom, prevzatým od lízingovej spoločnosti, jazdila 10 mesiacov, predtým bol 5 mesiacov v inej. Po 15 mesiacoch však bol nútený autobus vrátiť.
Autobus s kapacitou 37 miest je veľmi pekný. Jazdil na trase Bratislava-Stuttgart, v Stuttgarte vozil pracovníkov z ubytovne na stavbu. Do staveniska však zachádzal len čiastočne, a aby sme ho pravidelne zbavovali nečistôt, zakúpili sme "wapku" a po návrate na ubytovňu vodič autobus umyl.

Pán Zatkalík, ďalej uvádza:
V autobuse bola zle vypočítaná klimatizácia, vzduchotechnika, ak bolo von vlhko, čelným sklom tiekla prúdom voda, bolo by treba stierače aj z jeho vnútornej strany. Motoricky je autobus v poriadku, aj jeho nápravy, rám sú kvalitné. Dôvodom je však to, že motor ISUZU aj nápravy, rám sú japonskej výroby.

Zvyšok, ako pán Zatkalík uviedol
"čínska pridaná hodnota"
je v hrdzi. Konštrukcia nadstavby je skorodovaná do hĺbky 1-2 mm. Veď fotografie hovoria za všetko.
Na záver ešte zopár závad:
*bočná lišta na autobuse je vytlačená hrdzou, *imitácia mahagonu je popraskaná, ťažko určiť, z čoho je vyrobená, *po zapnutí klimatizácie sa nafúkli "balóny", hrozilo, že budú vytláčať batožinu cestujúcich, *problém so zaradením prevodového stupňa 3 a 5, *problém zohnať, ešte v záručnej dobe, náhradné spätné zrkadlo a brzdové platničky za pôvodné, ktoré zhrdzaveli.

Na Slovensko sú dovezené dva kusy tohto typu autobusu. BUSportál sa bude snažiť získať informácie aj o osude toho druhého. A určite požiadame aj o stanovisko importérov.