FlixBus štartuje v USA, ponuku spojení rozširuje aj v Európe
Po zasadení sa o zmenu v oblasti diaľkového cestovania v Európe prináša spoločnosť so zelenými autobusmi svoj obchodný model aj do USA.
Piatok, 18. máj 2018, olala
Od 31. mája, päť rokov od založenia spoločnosti, budú autobusy FlixBus jazdiť medzi americkými mestami ako LA, San Francisco, Las Vegas, San Diego alebo Phoenix. FlixBus chce do konca tohto roka cestovateľom v USA ponúknuť celkovo 1 000 denných spojení. FlixBus to spolu s prvými americkými autobusovými partnermi oznámil v utorok na centrále v Los Angeles.

„Náš obchodný model vniesol revolúciu do spôsobu, akým ľudia využívajú a vnímajú diaľkovú autobusovú dopravu v Európe. Sme radi, že teraz môžeme lepší zážitok z cestovania ponúknuť aj zákazníkom v Spojených štátoch,“ uvádza André Schwämmlein, zakladateľ a CEO spoločnosti FlixMobility. „Cestovanie môže byť a malo by byť jednoduché a prístupné všetkým. Aby sme cestujúcim poskytli čo najlepší zážitok, využívame moderné technológie, tiež s ohľadom na zaistenie inteligentnej a ekologickej prepravy.“

FlixBus v súčasnosti spolupracuje s 300 dopravnými partnermi v celej Európe, z ktorých mnohé sú malé, rodinné podniky. Na 28 trhoch, kde teraz pôsobí, vytvorila spoločnosť FlixBus vyše 7 000 pracovných miest pre vodičov autobusov. Šesť regionálnych partnerov sa bude podieľať na prvej fáze v USA, v ktorej ponúknu 180 nových spojení autobusy FlixBus.

„FlixBus ponúka spoločnostiam, ako je TCS, nové možnosti uplatnenia a my sa tešíme na ďalší rozvoj našej spolupráce. Ide o inteligentný spôsob, ako na dopravnom trhu fungovať, čo nakoniec prináša výhody zákazníkom,“ dopĺňa Terry Fischer, prezident spoločnosti Transport Charter Services (TCS), jedného z prvých amerických partnerov FlixBusu so sídlom v Orange v Kalifornii.

FlixMobility súčasne plánuje naďalej rozširovať aj svoje európske portfólio dostupných spojení. Do konca roka chce zvýšiť ponuku o 30 percent až na 350 000 spojení denne. Okrem rastu ponuky vnútroštátnych spojení na trhoch v Českej republike, Chorvátsku alebo Poľsku sa spoločnosť počas letnej cestovateľskej sezóny zameria aj na medzinárodné spojenie medzi hlavnými turistickými destináciami v západnej a východnej Európe.

V rámci Slovenska plánuje FlixBus do konca roka rozšíriť ponuku zastávok o ďalšie mestá.

TS: FlixBus