Riešenie Alstom a NTL pre elektrickú mobilitu
Elektrický autobus Aptis od Alstomu a jeho dcérskej spoločnosti NTL je na trojtýždňovom testovaní v Holandsku.
Utorok, 17. apríl 2018, olala
Aptis testujú dopravcovia QBuzz v Utrechte, Groningene a Assene a Rotterdamse Elektrische Tram (RET) v Rotterdame. Prvý týždenný prevádzkový test sa uskutočnil od 9. apríla v Utrechte, tento týždeň od 16. do 20. apríla prebieha v Rotterdame. Roadshow bude pokračovať od 23. do 27. apríla v Groningene a od 30. apríla do 3. mája v Assene.

Aptis, ktorý spoločne vyvinul Alstom a NTL, získal ocenenie za inovácie na veľtrhu Busworld 2017 v Kortrijku. Prototypy, ktoré vyrobil výrobný závod NTL vo francúzskom meste Duppigheim, sa v súčasnosti podrobujú viacerým testom v rôznych mestách Európy.

Testovanie v depách zákazníkov, ako aj v reálnych prevádzkových podmienkach má vyhodnotiť špecifické charakteristiky Aptisu, systém nabíjania, autonómnosť a výkonnosť v mestských podmienkach. Testy nasledujú po už realizovaných úspešných skúškach v Ile-de-France (Paríž a Versailles), Lyone, Štrasburgu, Marseille, v Belgicku a nedávno aj v Nemecku (Berlín a Hamburg).

Podľa prvých ohlasov hodnotia cestujúci Aptis veľmi kladne: nízka podlaha v celom vozidle a široké dvojité dvere umožňujú plynulý tok cestujúcich a jednoduchý prístup pre invalidné vozíky a detské kočíky. Panoramatické okná vpredu, vzadu a pozdĺž celého autobusu predstavujú v porovnaní s bežným autobusom, o 20% viac presklených plôch, rovnako väčší je tiež priestor v zadnej časti autobusu.

Vozidlo perfektne zapadá do mestského prostredia. Vďaka dvom riadeným nápravám je minimalizovaný polomer otáčania (-25% v porovnaní s konvenčným autobusom). Toto vyhotovenie je výhodou najmä na autobusových zastávkach, pre ktoré výrobca vyvinul automatický parkovací systém pre redukciu potrebného parkovacieho priestoru, (a tým viac priestoru pre ďalšie vozidlá) a zvýšenie dostupnosti pre cestujúcich. V noci môže byť Aptis nabíjaný v depe, na konci linky prostredníctvom denného nabíjacieho riešenia. Rýchle nabíjanie sa vykonáva buď pomocou obráteného pantografu, alebo cez SRS, inovatívny pozemný statický nabíjací systém Alstom. Vďaka zníženým nákladom na údržbu a prevádzku a dlhšej životnosti autobusu (20 rokov) sú celkové náklady na vlastníctvo Aptis ekvivalentné nákladom na súčasné autobusy.

alstom.com