Busworld 2017: Prvá verejná premiéra Setra TopClass S 531 DT
Nová Setra TopClass S 531 DT spája dve tradičné hodnoty značky: maximálny komfort a maximálna nákladová efektívnosť. Predstavuje najvyššiu kvalitu luxusu pre exkluzívne zájazdy.
Pondelok, 25. september 2017, olala
  • Bezpečnosť: svetová premiéra pre Active Brake Assist 4, Sideguard Assist v segmente autobusov a autokarov, hasiaci systém ako štandard
  • Účinnosť: vynikajúca aerodynamika znižuje spotrebu paliva
  • Variabilita: nová Setra je autobus, ktorý spĺňa všetky požiadavky
  • Komfort: svetlý interiér, pohodlné schody, inovatívny umývací priestor
  • Dizajn: moderný a výrazný vzhľad



Súvisiace články:
Novinky Daimler Buses na Busworld Europe 2017 v Kortrijku
Busworld 2017: Svetová premiéra Mercedes-Benz Citaro hybrid



Nový double-decker prémiovej značky je štandardne vybavený LED svetlometmi s dlhou životnosťou. Na palube vozidla sa v S 531 DT prvýkrát v segmente autobusov a autokarov ako štandardný prvok výbavy, objavuje systém núdzového brzdenia Active Brake Assist 4 (ABA 4). Okrem predtým dostupných funkcií - maximálne brzdenie pri plnom brzdení v reakcii na stacionárne predmety a prekážky pohybujúce sa pred vozidlom, teraz zahŕňa aj detekciu chodcov s automatickou brzdou. Ďalšou svetovou premiérou v segmente poschodových autobusov a autokarov je funkcia Sideguard Assist, ktorá pomáha riešiť problematiku mŕtvych uhlov. Využíva radarové snímače na monitorovanie jazdného pruhu napravo od autobusu pozdĺž celej dĺžky vozidla. Pri odbočovaní a v zákrutách varuje vodiča na chodcov, cyklistov a stacionárne prekážky v dráhe otáčania rozsvietením svetla na vonkajšom spätnom zrkadle na strane spolujazdca a vibrovaním sedadla. Pri jazde mimo mesta je Sideguard Assist dvojnásobne účinný ako Lane Change Assist, pretože monitorovaná zóna je pri vyšších rýchlostiach rozšírená nad dĺžku vozidla o päť metrov vpredu a o 15 metrov vzadu.

Nová Setra je prvým zájazdovým autokarom v sortimente autobusov Daimler Buses, ktorý je štandardne vybavený hasiacim systémom v motorovom priestore. Povinnosť inštalácie takýchto systémov vo všetkých zájazdových autokaroch vstúpi do platnosti až od júna 2019.

Nový double-decker charakterizuje vynikajúca aerodynamika, ktorá znižuje spotrebu paliva. Spredu dozadu je optimálne aerodynamicky prispôsobený. Vpredu sú čelné sklá s výrazným zakrivením a veľkými polomermi okrajov umožňujúcimi prúdenie vzduchu okolo vozidla, v zadných priehlbinách prúdi vzduch riadeným spôsobom. Inžinieri v oblasti vývoja sa zamerali aj na najmenšie detaily: stierač čelného skla na hornom podlaží je v kľudovej polohe umiestnený vertikálne. Výsledkom týchto opatrení je koeficient odporu Cd = 0,35 - nový orientačný bod pre tento segment. Aerodynamika je základom pre rekordne nízku spotrebu paliva, ktorá klesá o približne sedem až desať percent v porovnaní s predchodcom, podľa druhu použitia. V závislosti od počtu najazdených kilometrov to prispieva k úsporám niekoľkých tisíc litrov paliva ročne.

Nová Setra je autobus, ktorý uspokojí všetky potreby. Či už sú to cesty na dovolenky, využitie pre pravidelnú diaľkovú dopravu, ako štýlové bistro-autobusy, či pre medzimestské linky. Setra pokrýva všetky možné spôsoby využitia autobusu v tejto škále. Variabilná spodná paluba, spolu s možnosťami riešení pre individuálne stretnutia a sedenia, ktoré sú typické pre značku, sú základom tejto všestrannosti. Vďaka úplne novej konštrukcii môže byť priestor na prízemí vpravo využitý novými možnosťami: buď ako priestor pre invalidné vozíky, inštalácia vybavenia pre bistro autobusy, ako aj demontovateľná plošina ako priestor pre detské kočíky na medzimestských linkách, alebo ako klasické sedenie pre zájazdové účely. Dostupná rozmanitosť sa prejavuje aj v kokpite: zákazníci si môžu vybrať medzi elegantným a funkčným kokpitom Setra ComfortClass 500 a luxusným kokpitom z TopClass 500.

Svetlý interiér s množstvom svetla a moderným dizajnom budí dojem priestoru. Schody, ktoré spájajú dolnú a hornú palubu, upútajú hlavne oko. Sú glazúrované, majú vnútorné obloženie z priesvitného akrylového plastu. Rovnomerne rozmiestnené schody s individuálnym osvetlením a kontinuálnym zábradlím poskytujú cestujúcim pocit bezpečia, pri chôdzi hore aj dole po schodoch. Aj toaleta je v úplne novom dizajne. Biele plochy a príjemné LED osvetlenie pripomínajú moderné kúpeľne. Pohon nového autokaru využíva špičkové inžinierstvo a technológie Daimler Buses. Inovatívny šesťvalcový motor OM 471 s objemom 12,8 litra má výkon 375 kW (510 k), krútiaci moment predstavuje 2 500 Nm. Dlhé intervaly údržby až 120 000 km pre výmenu oleja a 360 000 km pre prvotnú výmenu filtra tuhých znečisťujúcich látok (neskôr každých 240 000 km) sú zárukou nižších nákladov a prestojov. Motor spolupracuje s plne automatizovanou prevodovkou GO 250-8 PowerShift.

Kapacita novej Setry umožňuje štandardné sedenie pre 83 cestujúcich a ešte stále dostatok priestoru pre komfortné vybavenie, ako je umývadlo a toaleta, ako aj kuchynský kút na dolnej palube. Okrem toho je tu dostatok priestoru pre kufre v batožinovom priestore.