Systém Active Brake Assist 4 s funkciou rozpoznávania chodcov
Active Brake Assist 3 (ABA 3).
Daimler Buses a jeho značky Mercedes-Benz a Setra tradične zohrávajú priekopnícke úlohy v oblasti bezpečnostných a asistenčných systémov.
Piatok, 07. júl 2017, olala
  • ABA 4 bude k dispozícii pre zájazdové autokary Mercedes-Benz a Setra od jari 2018
  • ABA 4 varuje vodiča a zároveň aktivuje brzdenie
  • Multi-módové radarové systémy majú dosah do 250 m

Daimler Buses teraz s Active Brake Assist 4 (ABA 4) s rozpoznávaním chodcov otvára v tejto oblasti novú kapitolu: ide o prvý asistenčný systém núdzového brzdenia na svete v autokare, ktorý automaticky brzdí pred chodcami.
Gustav Tuschen, vedúci vývoja v spoločnosti Daimler Buses: "Active Brake Assist 4 s rozpoznávaním chodcov je míľnikom vo vývoji asistenčných systémov pre autokary".

ABA 4 varuje vodiča a aktivuje brzdenie
Predchádzanie nehodám a ochrana zraniteľnejších účastníkov cestnej premávky sú ústrednými aspektami vývoja bezpečnosti v Daimler Buses. Nový systém Active Brake Assist 4 s rozpoznávaním chodcov tieto snahy odráža. Vizuálne, aj počuteľne varuje vodiča o možnej zrážke s chodcom a súčasne automaticky spúšťa čiastočné brzdenie.
Dáva tak vodičovi príležitosť zabrániť zrážke s chodcom: vodič môže varovať chodca pomocou klaksónu, alebo iniciovať maximálne brzdenie, aby sa predišlo kolízii.

Multi-módové radarové systémy majú dosah 250 m
Technicky povedané, Active Brake Assist 4 s rozpoznávaním chodcov je založený na novej generácii radarovej technológie, ktorou sú vybavené aj najnovšie osobné autá a nákladné vozidlá značky Mercedes-Benz. Elektronický skenovací multimódový radar je vybavený radarovými systémami s dlhým a krátkym dosahom.
Radar s dlhým dosahom registruje osobné vozidlá a stacionárne prekážky v maximálnej vzdialenosti až do 250 m v priamej línii pred vozidlom, bicykle do vzdialenosti 160 m a chodcov až do vzdialenosti 80 m. Radar s krátkym dosahom má maximálny dosah 70 m a dokáže rozpoznať chodcov a vozidlá dokonca aj po stranách pred autokarom.

Active Brake Assist: schopnejší s každou generáciou
Nový systém Active Brake Assist 4 s rozpoznávaním chodcov predstavuje logický vývoj existujúcej, overenej a testovanej jednotky Active Brake Assist 3, ktorá aktivuje maximálne brzdenie pri vozidlách vpredu a pri stacionárnych prekážkach. Mercedes-Benz spôsobil núdzovými brzdovými systémami predchádzajúcich generácií - od prvého brzdového asistenta v roku 2008 až po systém Active Brake Assist 3, ktorý bol uvedený v roku 2014, senzáciu.
Odborníci z oblasti bezpečnosti si uvedomujú, že funkcia Active Brake Assist môže zachraňovať životy. Na vývoj v spoločnosti Daimler Buses zareagovala aj legislatíva: od novembra 2015 sú núdzové brzdové systémy povinné pre novoregistrované ťažké autokary a nákladné vozidlá. Dokonca aj štandardná verzia AEBS spoločnosti Daimler Buses dokáže viac, než legislatíva vyžaduje. Nový systém Active Brake Assist 4 s rozpoznávaním chodcov stanovuje nové štandardy s ešte vyššou účinnosťou.

Spustenie na trh je naplánované na jar roku 2018
ABA 4 bude k dispozícii na jar roku 2018 pre nedávno predstavený Mercedes-Benz Tourismo, pričom Mercedes-Benz tak bude opäť lídrom v stanovovaní nových bezpečnostných štandardov. Systémom ABA 4 budú vybavené aj zájazdové autokary Setra, vrátane radu ComfortClass 500 a TopClass 500.

daimler.com