BYD otvoril závod v Maďarsku. Ročná kapacita: 400 elektrických autobusov
Péter Szíjjártó, minister zahraničných vecí a obchodu (tretí zľava), Duan Jielong, čínsky veľvyslanec v Maďarsku (prvý zľava), Isbrand Ho, generálny riaditeľ BYD Európe (druhý sprava).
Ďalší
BYD označil deň otvorenia za "veľmi významný deň pre všetkých v BYD, pre Komárom, aj maďarský automobilový priemysel". Spoločnosť v stredu otvorila svoj prvý vlastný autobusový závod v Európe, v severomaďarskom meste Komárom.
Štvrtok, 06. apríl 2017, olala
Nový závod predstavuje investíciu BYDu v celkovej hodnote 20 miliónov € (približne 6,2 miliardy HUF) v nasledujúcich troch rokoch do roku 2018. V závode momentálne pracuje 32 zamestnancov, z ktorých 68% tvoria továrenskí robotníci. Nakoniec bude závod zamestnávať približne 300 pracovníkov, drvivá väčšina bude z Maďarska, s technickými zručnosťami, ktorí budú pracovať v dvojsmennej prevádzke na výrobe až 400 elektrických autobusov ročne. Autobusy budú určené na export zákazníkom po celej kontinentálnej Európe.

Počiatočným výstupom budú elektrické autobusy a autokary, čoskoro budú nasledovať ostatné produkty, vrátane elektrických vysokozdvižných vozíkov a neskôr ľahkých úžitkových vozidiel. Závod sa skladá z piatich budov: hlavná s kanceláriami, centrum pre testovanie batérií a údržbu, inšpekčné linky, konštrukčná hala a lakovňa.

Predpokladá sa, že závod v Maďarsku bude vyrábať autobusové podvozky pre Spojené kráľovstvo (pre montáž kompletných vozidiel v rámci partnerstva BYD a ADL) a pre nový závod BYD vo Francúzsku, ktorý je v prípravnej fáze. Podľa plánov by malo byť do konca tohto roka vyrobených až 40 vozidiel.

Oficiálny názov firmy je "BYD Electric Bus and Truck Hungary Kft."
Vo svojom prejave na oficiálnom otvorení v Komárom ho v stredu oznámil Isbrand Ho, generálny riaditeľ spoločnosti BYD Europe, publiku VIP hostí, vrátane zástupcov maďarskej vlády. Riaditeľ BYD Europe vysvetlil, prečo si vybrali pre nový závod práve Maďarsko a Komárom: "V prvom rade vďaka jeho centrálnej polohe a dlhej tradícii vynikajúcich inžinierskych prác, ale aj veľmi silnému dedičstvu pri výrobe autobusov." Oceňuje tiež veľmi priateľské prijatie od orgánov - miestnych, aj národných.

Pre BYD je tento komplex na viac ako 66 000 m2 zatiaľ prvý zo série európskych výrobných závodov, ktoré plánuje. Stredajšia akcia nasledovala po oznámení spred iba pred dvoch týždňov, kedy BYD nadobudol 80 000 m2 pre výstavbu závodu na výrobu autobusov v Beauvais, na severe Paríža.

Riaditeľ Ho vysvetľuje, že v BYDe si boli istí, že takéto osobité výrobné kapacity budú potrebné: "Odpoveď je jednoduchá - kvalita ovzdušia - alebo, možno by som mal skôr povedať, zlá kvalita ovzdušia, čo ovplyvňuje občanov každom väčšom meste na celom svete. Neprejde týždeň bez správy spájajúcej sa s vážnymi škodlivými zdravotnými dôsledkami dýchania znečisteného vzduchu, pričom väčšina tohto znečistenia pochádza z cestných vozidiel, a to predovšetkým s dieselovým pohonom.

"Nie je preto náhoda, elektrické autobusy BYD už tvoria najväčšiu flotilu autobusov s nulovými emisiami na veľkom medzinárodnom letisku - Schiphol v Amsterdame a najväčšiu flotilu elektrických mestských autobusov v prevádzke v uliciach Londýna."

TS: byd.com
Interiér "BYD Electric Bus and Truck Hungary Kft".