Najvyšší štandard informovania cestujúcich už aj na Kysuciach
Spoločnosť SAD Žilina v spolupráci so ŽSK vytvárajú dlhodobo kroky pre podporu hromadnej dopravy.
Štvrtok, 16. marec 2017, olala
  • Informačné tabule obdobné, ako na železničných staniciach.
  • Najaktuálnejšie informácie o pohyboch autobusov už nielen na dispečerských pracoviskách, ale aj na vašej zastávke a vo vašom mobile.
  • Aktuálny pohyb Vášho autobusu zistíte už v obývačke.
Obnova vozidlového parku najmodernejšími autobusmi v najvyššej ekologickej triede, zvyšovanie presnosti dopravy, marketingový prístup ku tvorbe cestovných poriadkov, vytváranie nových produktov pre zvyšovanie informovanosti cestujúcich robí z dopravcu SAD Žilina priekopníka, od ktorého sa učia aj iní dopravcovia.

Už pred umiestnením najväčšej informačnej tabule na Slovensku (najbližšia podobná je v českých Pardubicích) bolo dopravcovi jasné, že bude na území kraja ešte ďalšia menšia. Rozhodovalo sa o tom, kde ju umiestniť. Ako najvhodnejšie miesto pre umiestnenie bola určená zastávka v obci Krásno nad Kysucou. Je tu zložitá dopravná situácia a pri tom je zastávka jedna z najvyťaženejších v rámci regiónu. Cez zastávku prejde aj viac ako 20 000 cestujúcich za mesiac a to z viacerých smerov - Žilina, Čadca a Stará Bystrica. Denne tam zastavuje 188 spojov.

Údaje o tabuli:
  • 6 riadkový displej + jeden riadok pre aktuálny čas,
  • Poskytuje informácie o konečnej zastávke (smer), čase odchodu podľa cestovného poriadku a prípadnom reálnom meškaní.
  • Rozmer: šírka 895 mm a výška 571 mm,
  • Aktívne komunikuje s databázou celoslovenských cestovných poriadkov a zobrazuje odchody všetkých dopravcov, ktorí zastávkou prechádzajú,
  • Aktívne komunikuje s dispečerským systémom riadenia a informuje cestujúcich o prípadnom meškaní spojov,
  • Vybavená je GPRS modemom pre prenos informácií,
  • Antivandalová úprava,
  • Vybavená bluetooth modulom pre komunikáciu so zrakovo postihnutými osobami, ktorý sa aktuálne testuje v ČR a po testovacej fáze bude spustený aj na tejto odchodovej tabuli.
Po postupnom zavedení dispečerského systému riadenia, ktorý dopravca zavádza od roku 2009 tento systém umožňuje tieto informácie poskytovať rôznou formou aj cestujúcim. Začal webovou aplikáciou Môj bus, následne v minulom roku aplikáciou pre mobilné telefóny Ubian a pokračuje touto prvou zastávkovou odchodovou tabuľou, umiestnenou mimo autobusovej stanice, ktorá poskytuje cestujúcim aktuálne informácie o ich spojoch.
Po spustení tejto zastávky je dopravca pripravený s obcami a mestami komunikovať o spoločných možnostiach postupného vybavenia zastávok takýmito modernými informačnými panelmi.

Aj toto je budúcnosť autobusovej prepravy...

BUSportál informovala: Ivana Strelcová, hovorkyňa SAD Žilina, a.s.