Električka Solaris Tramino sa predstavuje v Lipsku
Počas tohto týždňa sa môžu všetci záujemcovia účasťou na špeciálnych prezentáciách, ktoré organizuje dopravca Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) zoznámiť s moderným vozidlom Solaris Tramino.
Streda, 15. február 2017, olala
Podľa zmluvy, podpísanej v roku 2015, môže dopravca v rokoch 2016-2020 objednať až 41 električiek.

LVB doteraz objednal 14 kusov električiek Tramino. Prvé z nich už boli odovzdané zákazníkovi. V súčasnej dobe je v úzkej spolupráci s LVB, vykonávané ich prispôsobenie sieti mestskej dopravy, skúšobné jazdy a práce súvisiace so získaním homologácie. Prebiehajú školenia zamestnancov, vodičov, aj pracovníkov, zodpovedných za servis.

Električky pre Lipsko, s celkovou dĺžkou 37,63 a šírkou 2,3 metra, sa skladajú zo štyroch modulov. Sú vybavené štyrmi klasickými hnacími podvozkami a jedným vlečným podvozkom Jacobs. Rozchod kolies električky je 1 458 mm, charakteristický pre lipskú infraštruktúru.

Koncepcia dizajnu bola od najskorších fáz prípravy realizácie objednávky vyvinutá v úzkej spolupráci s klientom a projektovým štúdiom IFS Design. Podrobná analýza rozloženia jednotlivých prvkov umožnila optimalizáciu električky pre pohodlie a ergonómiu, rovnako ako zvyky a priania vodičov. A to aj preto, že vznikla špeciálna maketa pracovného priestoru vodiča, na ktorej boli riešené všetky detaily. Zamestnanci LVB ju mali možnosť testovať a pripomienkovať. Vďaka tomu bolo možné vypracovať najlepší projekt, ktorý neskôr putoval k realizácii. Vodič ocení ergonomické, plne automatizované sedadlo. Aby bola zaistená maximálna spojitosť estetiky a zároveň zredukovanie hluku zariadení vo vozidle, je električka vybavená krytom strechy.

Nemenej času bolo venované naplánovaniu priestoru pre cestujúcich, ktorého maketa v mierke 1: 1 bola vystavená na veľtrhu InnoTrans v Berlíne v roku 2016. Starostlivé plánovanie dovolilo umiestnenie 75 miest na sedenie pri zachovaní širokej uličky po celej dĺžke Tramina. Okrem použitia harmonicky zladených farieb, ergonomického usporiadanie sedadiel, zábradlia a štyroch miest pre vozíčkarov, poľský výrobca kládol dôraz aj na viaceré ďalšie inovatívne riešenia. Na strope sú inštalované špeciálne navrhnuté svetelné panely, ktoré prispôsobujú farby a intenzitu svetla poveternostným podmienkam. V zime osvetlenie svieti v teplých farbách, v zime studených, čo výrazne zvyšuje komfort. Vozidlo využíva štyri páry veľmi širokých dvojkrídlových dverí, so šírkou 1500 mm a dva páry jednokrídlových dverí so šírkou 800 mm. Vďaka týmto parametrom, je možné plynulé a rýchle nastupovanie a vystupovanie cestujúcich.

Pre cestujúcich je vylepšený aj informačný systém, umiestnením špeciálnych vonkajších displejov, pre cestujúcich nastupujúcich do električky nad dvojkrídlovými dverami vozidla. Električka je vybavená výkonnou klimatizáciou priestoru pre cestujúcich. Oddelená chladiaca jednotka zaisťuje pohodlie práce pre vodiča.

Električka Solaris bude vystavená v dňoch 11. - 19. februára pred vstupom do Glass Halle na výstavisku v Lipsku.

Solaris Bus & Coach S.A.
Na fotografii zľava doprava: Solange Olszewska, generálna riaditeľka spoločnosti Solaris Bus & Coach, Ulf Middelberg, riaditeľ spoločnosti Leipziger Verkehrsbetriebe, Burkhard Jung, primátor Lipska, Dr. Norbert Menke, člen predstavenstva Leipziger Gruppe.