BUSWORLD 2015: Mercedes-Benz Travego
© BUSportál.
Ďalší
Úspešný prémiový zájazdový high-decker autokar s tromi hviezdami teraz ešte efektívnejší a bezpečnejší.
Utorok, 10. november 2015, olala
Prémiový high-decker Mercedes-Benz Travego je ukazovateľom špičkových technológií v zájazdových autokaroch: Travego je ovládačom inovácií predovšetkým v oblasti pohonu, životného prostredia, bezpečnostných technológií a prevádzky. Štandardne použitý AEBS (Advanced Emergency Braking System-ako zdokonalený systém núdzového brzdenia), už prevyšuje budúce požiadavky na systémy núdzového brzdenia, ktoré nadobudnú svoju účinnosť v roku 2018. Nová generácia motora s výkonom 350 kW (476 k) výrazne znižuje spotrebu paliva, tým aj emisie CO2 a ďalšie náklady. Nie je preto žiadnym prekvapením, že vyrobený, v poradí 10 000. Mercedes-Benz Travego oslavoval práve na veľtrhu Busworld Kortrijk.

BUSWORLD 2015 na BUSportále


Výkonný, efektívny a čistý: najnovšia generácia OM 471
Druhá generácia vysokovýkonného motora Mercedes-Benz OM 471 v sebe spája ešte viac silné zrýchlenie s ešte výraznejšie zníženie spotreby paliva.
V Travegu dôkladne revidovaný radový šesťvalec so zdvihovým objemom 12,8 l pokračuje vo vývoji s nezmeneným výkonom 350 kW (476 hp), s totožným maximálnym krútiacim momentom 2300 Nm. Čo sa zmenilo, sú charakteristiky motora: vyšší vstrekovací tlak, zvýšený kompresný pomer a znížená miera recirkulácie výfukových plynov, pričom je teraz motor upravený pre maximálnu účinnosť.
Motor druhej generácie OM 471 je voliteľne k dispozícii pre trojnápravové high-deckery Mercedes-Benz Travego M (dĺžka 13,0 m) a Travego L (dĺžka 14,03 m). Mercedes-Benz Travego je ako štandard vybavený šesťvalcovým motorom OM 470, s výkonom 315 kW (428 hp) so zdvihovým objemom 10,7 l, krútiacim momentom 2100 Nm.

Obzvlášť efektívny AEBS systém núdzového brzdenia
Každý Mercedes-Benz Travego teraz prichádza štandardne vybavený AEBS systémom núdzového brzdenia. AEBS využíva radarový systém na detekciu pohybu alebo stojacich vozidiel pred sebou, pričom neustále vypočítava rozdiel rýchlosti. Ak je kolízia neodvratná prijme okamžité opatrenia, kedy je vodič najprv upozornený a vozidlo automaticky zareaguje čiastočným použitím bŕzd. Ak vodič nereaguje a hrozí zrážka, vozidlo automaticky spustí núdzové zastavenie. To znamená, že dôsledky nárazu môžu byť výrazne zmiernené.

Svetová premiéra Mercedes-Benz Citaro NGT


Ešte efektívnejší: Active Brake Assist 3
Active Brake Assist 3 (ABA 3) je teraz ešte účinnejší. Od svojej pôvodnej podoby ako Active Brake Assist, ktorý bol prvýkrát predstavený v Mercedes-Benz Travego v roku 2006, prešiel kontinuálnym vývojom. Kým AEBS výrazne znižuje rýchlosť vozidla v kritickej situácii, ABA 3 zabrzdí zájazdový autobus až do úplného núdzového zastavenia. Travego s ABA 3 je tak schopné zabrániť nárazu zozadu s pohyblivými alebo stacionárnymi prekážkami v medziach fyzikálnych zákonov. Mercedes-Benz inštaluje Active Brake Assist 3 v Travegu štandardne, ak zákazník objedná vozidlo so systémom adaptívneho tempomatu, na ktorom je systém ABA 3 založený.
Štandardné vybavenie každého Travega teraz obsahuje SPA - výstrahu pred vybočením z pruhu. Varuje vodiča pulzáciou na príslušnej strane sedadla v prípade, ak autobus neúmyselne vybočí zo svojho jazdného pruhu doľava alebo doprava.
Nové výškovo nastaviteľné luxusné hlavové opierky zvyšujú komfort
Najviditeľnejšiou zmenou pre Travego, a to pre nadchádzajúci modelový rok, sú nové, k dispozícii ako voliteľné, luxusné opierky hlavy pre cestujúcich, ktoré môžu byť vysunuté až do výšky 85 mm. V dôsledku toho sa dokonale prispôsobia individuálnej potrebe každej postavy cestujúceho. Nastaviteľné sú tiež bočné opory opierky hlavy. Opierky hlavy sú 260 mm široké, preto zorné pole cestujúcich sediacich za sebou obmedzujú len okrajovo. Nové luxusné opierky hlavy budú k dispozícii od prvého štvrťroku 2016 pre sedadlá Travel Star Eco a Travel Star Xtra.

Produktový rad Mercedes-Benz Travego zostáva nezmenený, naďalej sa skladá z troch prémiových high-deckerov od 12,18 m do 14,03 m dĺžky.

Detaily vystaveného vozidla na BUSWORLD v Kortrijku
Mercedes-Benz predstavilo 10 000. Travego, vyrobené od jeho uvedenia na trh. Jubilejné vozidlo Travego M s dĺžkou 13,0 m, vo farebnom prevedení elegantnej azúrovo modrej nieslo príslušné označenie, ktoré pripomínalo túto udalosť. S vonkajším lakom bol farebne zladený aj interiér: 53 sedadiel radu "Travel Star Xtra" v čalúnení Luxline v "modernej šedej.
Špeciálne Travego je poháňané štandardným Mercedes-Benz OM 470, šesťvalcovým radovým motorom s výkonom 315 kW (428 hp), s plne automatizovanou prevodovkou Mercedes GO 250-8 PowerShift. Vrátane pomocnej nádrže má vozidlo celkovú kapacitu paliva 710 l, čím je zaistený mimoriadne veľký prevádzkový rozsah. Výročný autokar je vybavený vynikajúcimi funkciami, medzi ktoré patrí bezpečnostný adaptívny tempomat, Active Brake Assist 3, lane departure warning-varovný systém pri vybočení z pruhu a Attention Assist. Reverzný systém varovania pomáha vodičovi v manévrovaní, videokamera zaisťuje priestor nad dverami číslo dva. Xenónové svetlomety a pop-up stropné svetlá sú ďalšími atribútmi. Priestor pre cestujúcich je vybavený takými komfortnými prvkami výbavy, ako je kuchyňa, dve chladničky a toaleta. Zábavný systém zahŕňa panoramatickú kameru a dve 48-cm (19") sklápacie obrazovky v strešnej kupole a v stredovej uličke.

© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.