BUSWORLD 2015: URBANWAY: mnohoúčelový rad autobusov
© BUSportál.
Ďalší
URBANWAY je k dispozícii v krátkej (10,60 m), štandardnej (12 m) a kĺbovej (18 m) verzii so systémom Euro VI HI-SCR, s pohonom na zemný plyn (CNG), či ako plne hybridné vozidlo s elektromotorom a systémom "Arrive & Go".
Pondelok, 09. november 2015, olala
Je tiež ponúkaný v špeciálnej verzii BHNS (Bus à Haut Niveau de Service/autobus s vysokou úrovňou služieb) s vybavením a dizajnom prispôsobeným prianím zákazníka: početná ponuka kombinácií radu vozidiel Iveco Bus vždy zaručuje dopravcom a správnym orgánom miest atraktívne a ekologické riešenie mestskej dopravy.

Urbanway, ktorý bol vystavený na stánku Iveco Bus na veľtrhu Busworld, má dĺžku 12 m a je poháňaný motorom Iveco Cursor 9 Euro VI o výkone 360 ​​HP so systémom HI-SCR. Prepravnú kapacitu má 21 sediacich cestujúcich plus priestor pre stojacich cestujúcich a vozíčkarov. Je k dispozícii vo verzii BHNS s príjemným moderným dizajnom interiéru, ktorý optimalizuje komfort a služby pre cestujúcich. Vysoký komfort bol dosiahnutý aj pomocou vysokých bočných okien, ktoré privádzajú dovnútra viac prirodzeného svetla; nepriameho LED osvetlenia, zabudovaného do stropu, ktoré je navrhnuté tak, aby bolo kompatibilné so zariadením interiéru zvoleným zákazníkom; prúdenia vzduchu z optimalizovaného klimatizačného systému so "vzduchovými clonami" nad dverami a konečne nového vonkajšieho dizajnu strechy, ktorý pohľadovo vylepšuje aerodynamiku vozidla.

Trofej pre Iveco Magelys Pro ako Coach of the Year 2016
Crossway, európsky líder s už 25 000 vyrobenými kusmi


Vďaka svojmu vedúcemu postaveniu na poli vozidiel s alternatívnym pohonom dokáže Iveco Bus predvídať rastúci dopyt dopravných spoločností a správnych orgánov miest po vozidlách, ktoré sú ekologickejšie a šetrnejšie k prírodným zdrojom a verejnému zdraviu.

K ekologickým riešeniam mestskej dopravy, odporúčaným spoločnosťou Iveco Bus, patria tiež vozidlá na CNG, ktoré si už získali mnoho dopravcov a sú stále obľúbenejšie u všetkých, ktorí sa snažia bojovať so znečisťovaním ovzdušia, ktoré sa pre mnoho európskych miest stáva kľúčovou témou.

Urbanway s pohonom na zemný plyn bol na veľtrhu Busworld vystavený na vonkajšom priestranstve.

Hlavná úloha spoločnosti Iveco v oblasti alternatívneho pohonu na zemný plyn je výsledkom skúseností, získaných za posledných dvadsaťpäť rokov, počas ktorých vyrobila 24 000 týchto motorov. V súčasnosti Iveco ponúka najširší rad priemyselných vozidiel s pohonom na CNG na trhu: od ľahkých úžitkových vozidiel pre distribúciu v mestských centrách (Daily) cez stredne ťažké a ťažké vozy určené pre rozvoz tovaru v mestách a regiónoch a komunálne služby (Eurocargo a Stralis) po autobusy určené pre mestskú dopravu (Urbanway, Crealis a minibus Daily).

S približne 2 500 vozmi aktívnymi vo Francúzsku reprezentuje Iveco Bus a jeho historické značky takmer 95% tunajšieho vozového parku na zemný plyn, pričom ďalších zhruba 3 000 týchto vozidiel je súčasťou významných flotíl po celej Európe, vrátane Talianska, Španielska, Holandska, Českej republiky a Grécka, čo je spolu vyše 5 500 vozidiel v prevádzke. Mimo Európy bolo nedávno dodaných 302 vozov do Baku, hlavného mesta Azerbajdžanu, a 1 400 motorov Iveco na CNG putovalo do Číny, kde boli namontované do autobusov vyrobených miestnou značkou pre mestskú hromadnú dopravu v Pekingu a Šanghaji.

BUSWORLD 2015 na BUSportále


Motor Cursor 8 CNG najnovšej generácie Euro VI je medzi dopravcami už veľmi dobre známy. Používa rovnakú technológiu ako predchádzajúce verzie Euro IV, V a EEV, ktorými je vybavených veľa vozov Agora CNG a Citelis CNG, ktoré sú v prevádzke už niekoľko rokov. To znamená, že dopravcovia nemusia znovu investovať do vybavenia, údržby, ani školenia dielenských zamestnancov. Hoci Urbanway CNG využíva rovnakú technológiu ako jeho predchodca Citelis CNG, verzia Euro VI je oveľa ekologickejšie.

Tento motor vyhlásený svojou technickou kvalitou nepotrebuje EGR, SCR ani filter pevných častíc, ani žiadne aditíva vďaka optimálnemu "stechiometrickému" procesu spaľovania, ktorý je mimoriadne výkonný. Emisie znečisťujúcich látok sú u neho podstatne nižšie ako úroveň odporúčaná normou Euro VI, najmä pokiaľ ide o jemné častice spôsobujúce v mestských lokáciách respiračné choroby. Aj úroveň hluku a vibrácií pri všetkých prevádzkových rýchlostiach je oproti dieselovým vozidlám podstatne nižšia, čo predovšetkým v noci výrazne ocení vodič, cestujúci aj obyvateľstvo.

Zemný plyn je skutočnou alternatívou nafty - je lacnejší a jeho cena je stabilnejšia než cena nafty, čo prináša ďalšiu výhodu pri kalkulácii nákladov na palivo, ktoré robí jednu z najväčších položiek celkových prevádzkových nákladov.

Ďalšou oblasťou vývoja v stratégii IVECO BUS je sériový hybridný pohon. Táto technológia umožňuje plynulé a pozvoľné zrýchlenie (vďaka absencii prevodovky); pri brzdení získavajú batérie naspäť veľkú časť energie, ktorá je opäť používaná k zrýchleniu.

Na základe skúseností s prvou generáciou hybridných autobusov "Stop & Start" vychádzajúcich z modelu Citelis od roku 2010, vyvinula spoločnosť Iveco Bus tiež druhú generáciu s názvom "Arrive & Go" a novú generáciu vozov Urbanway.

Teraz je Urbanway so sériovým hybridným pohonom pred príchodom k autobusovej zastávke a pred odchodom z nej prepnutý do plne elektrického režimu, úplne bezhlučného a bez emisií, v ktorom je vozidlo schopné prejsť až 60 metrov.

Nový autobus "Arrive & Go" sa môže pochváliť mimoriadnou šetrnosťou k životnému prostrediu, pretože pri kompletnom vypnutí motora Tector 7 Euro VI sú hluk aj vibrácie maximálne eliminované. Táto funkcia je aktivovaná automaticky, bez zásahu vodiča. Okamžitý prínos v podobe pokojného a príjemnejšieho prostredia pocítia obyvatelia, chodci, cestujúci aj vodič.

Autobusy Urbanway Full Hybrid s dĺžkou 12 a 18 metrov s novou aerodynamickejšou a ešte pevnejšou konštrukciou a kompaktným motorovým usporiadaním, obsahujúcim pozdĺžne uložený motor Tector, generátor a elektromotor, sú výrazne ľahšie a priestrannejšie ako predchádzajúce generácie a majú o 10 až 12 cestujúcich väčšiu prepravnú kapacitu , pričom počet miest na sedenie zostal zachovaný. Kĺbová verzia hybridného vozidla Urbanway tak dosahuje kapacitu až 170 miest pre stojacich a sediacich cestujúcich.

Oproti konvenčnému autobusu dokáže plne hybridný Urbanway so systémom "Arrive & Go" ušetriť až 35% nafty, a to s pozoruhodne nízkymi emisiami CO2 na cestujúceho: o 10% menej pri 12 metrovej verzii, až o 12% menej pri 18 metrovej verzii, oproti hybridným vozidlám Citelis prvej generácie. To predstavuje ďalší krok smerom k uhlíkovo neutrálnej mobilite.

© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.