Busworld 2015: VDL Bus & Coach predstavil nový autokar Futura double-decker
© BUSportál.
Ďalší
Nová VDL Futura FDD2 double-decker je vďaka prepracovanému, efektívnejšiemu a modernému dizajnu ďalším míľnikom v exkluzívnej rodine VDL Futura.
Utorok, 27. október 2015, olala
S kapacitou až 96 osôb tak VDL Bus & Coach ponúka vhodné a komfortné riešenie dopravy pre náročných turistov, či obchodných cestujúcich. Efektívna hnacia jednotka v kombinácii s aerodynamickým dizajnom zaručujú nízku spotrebu paliva a tým aj nízke emisie CO2.

Nová VDL Futura FDD2-141/510 je členom rodiny Futura, s okamžite rozpoznateľnou VDL identitou. FDD2 je ďalším jasným príkladom v dlhej tradícii autokarov, vyrobených vo VDL. So svojím výrazným dizajnom a výškou štyri metre, je skutočne tým, čo na ceste upúta. Rodinná história Futura je jasná v skutočne rozoznateľnom logu a dizajne, ktoré možno vidieť v prednej časti u svetlometov, či v dizajnových prvkoch po stranách a v zadnej časti.

Okrem Futury FDD2, VDL Bus & Coach vystavil tiež Futuru FHD2 a Futuru FMD2.

Futura FHD2-139/460 - s dĺžkou 13,9 metrov, sedením pre 57 + 1 + 1 cestujúcich, s motorom MX-13 340. Tento 3-nápravový autokar je vybavený rampou pre cestujúcich na invalidnom vozíku nad zadnou nápravou.

Futura FMD2-129/370 - s dĺžkou 12,9 m, sedením pre 59 + 1 + 1 cestujúcich, s motorom MX-11 271. Stredné dvere sú vybavené kazetovou rampou v schodisku, ktorá umožňuje zdravotne postihnutým cestujúcim bezpečný nástup a výstup. Futura FMD2 nedávno získala ocenenie IBC Economy Award.

PRIEBEŽNE AKTUALIZOVANÝ ZOZNAM - BUSWORLD 2015 na BUSportále

Zameraním tohtoročného vydania medzinárodnej súťaže Bus & Coach Competition (IBC) boli medzimestské autokary. Začiatkom mája, počas piatich dní, odborníci z tejto oblasti podrobili zúčastnené autokary batériovým testom. VDL Futura FMD2 sa stala nesporným víťazom ako najefektívnejší autokar.

Alternatívne pohonné jednotky sa stávajú čoraz dôležitejšou otázkou spoločností osobnej dopravy, ktoré kladú dôraz na budúcnosť svojich plánov verejnej dopravy. VDL Bus & Coach ponúka možnosť vybrať si z rôznych elektrických pohonov, batériových zdrojov a systémov, čím je možno vybrať najideálnejšiu a najoptimálnejšiu kombináciu pre každú oblasť nasadenia, bez následkov na dostupnosť, vnútorné usporiadanie a pohodlie.

Dôležitým krokom v expanzii radu elektrických autobusov bolo na začiatku tohto roka uvedenie VDL Citea SLFA Electric. Tento elektrický, kĺbový autobus s dĺžkou 18,1 m vyrobený v aktualizovanej a futuristickej verzii pre BRT (Bus Rapid Transit), bolo možné vidieť na vonkajšom priestore.

Citea SLF Electric, vystavená v stánku VDL Bus & Coach, mala dĺžku 12 metrov, vybavená pohonným systémom a zberačom Siemens.

Prítomná tiež bola jedna Citea SLF Hybrid, z veľkej objednávky 120 kusov pre belgický dopravný podnik De Lijn.

VDL Bus & Coach na Busworld 2015 prvýkrát predstavil tiež 3-dverovú verziu (1-2-1) Citea LLE-120. S Citeou VDL Bus & Coach ponúka ucelený rad mestských a regionálnych autobusov. Modulárna konštrukcia radu Citea umožňuje všetkým modelom získavať benefity z charakteristických rysov Citea. Inovatívna ľahká konštrukcia znamená, že Citey majú nízku hmotnosť. V kombinácii s výkonnými motormi to má za následok nižšiu spotrebu paliva a nižšie emisie škodlivých látok. Dokonale vyvážený systém klimatizácie zaručuje najoptimálnejšiu teplotu na palube. Harmonicky zladené farby dodávajú autobusu veľmi priestranný pocit. Dizajn konzolových sedadiel (voľne visiace sedadlá) zaisťuje dostatok priestoru pre nohy, a preto aj optimálny komfort sedenia. Vzhľadom k tomu, že je celá podlaha bez prekážok, autobusy sa ľahko čistia. Modulárna konštrukcia tiež prináša rad výhod v súvislosti s opravami, údržbou, či zásobovaním náhradných dielov.

VDL Midcity bol vyvinutý exkluzívne pre verejnú dopravu a zahŕňa multifunkčný priestor s nízkou podlahou, ktorá je ideálna na státie, alebo pre vozíčkarov. Táto úprava na nízku podlahu autobusu je špecialitne vyvinutá VDL Bus & Coach, pričom ponúka veľkú flexibilitu. Midcity predstavené v Kortrijku je tým, čo sa nazýva dial-a-bus, postavený na podvozku MB Sprinter. Midcity má 13 sedadiel (vrátane 2 sklopných sedadiel), 9 miest na státie a je bezbariérový. Vďaka kompaktným rozmerom (celková dĺžka 6,944 metrov), je Midcity veľmi obratný, a preto aj ideálny pre dopravu v úzkych uličkách starých mestských centier.

S MidEuro, VDL Bus & Coach predstavuje kompaktný autobus určený pre luxusný dopravný segment s až 22 miestami na sedenie. Je to ideálne vozidlo pre cestovanie s malými skupinami, slúži tiež rovnako ako nákladovo efektívne a všestranné vozidlo pre verejnú dopravu.

© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.
© BUSportál.