BUSWORLD 2015: IRIZAR prekvapil s novým autokarom i8
© BUSportál
Ďalší
Španielsky výrobca autobusov IRIZAR predstavil na Busworlde nový skvost a zároveň "vlajkovú loď" značky - IRIZAR i8.
Utorok, 20. október 2015, olala
Irizar i8 je luxusný zájazdový autokar, určený na dlhé cesty, pravidelné linky a špeciálnu obsluhu, je vybavený najmodernejšími technológiami na trhu.

Autokar i8 je novou vlajkovou loďou značky, ktorý nahrádza model Irizar PB, preslávený autobus, ktorého výroba bude v budúcom roku ukončná. Aj nový autokar i8 zostal nositeľom viacerých známych funkcií, ktoré robili model PB tak slávnym, zároveň však s významnými vylepšeniami a so začlenením špičkových technológií.

Pri dizajne exteriéru bola zvláštna pozornosť venovaná návrhu, aby bola zaručená totožnosť a charakter značky Irizar, ktorý v modeli i8 ešte viac vyniká.
Výrazná línia, ktorá sa vinie pozdĺž bočnej strany autokaru má teraz viac spoločného s dizajnom moderných vozidiel, ako s konvenčnými autokarmi.
Jedinečný "face" zostal aj naďalej. Atraktívny oceľový tvar písmena-V vyniká na čele vozidla, lemuje štýlové full-LED svetlomety. Zadná časť je rovnako evokačná, agresívne línie sú udržiavané aj tu, zdôrazené tvarom písmena-V, ako novým prvkom Irizaru.

i8 je opäť integrálne konštruovaný autokar, vybavený motorom DAF MX 13. Španieli hovoria o servisnom intervale 100 000 kilometrov.

Interiérový dizajn v Irizar i8 sľubuje cestovanie, ktoré bude jedinečným zážitkom. 22" obrazovky s vysokým rozlíšením, LED osvetlenie stropu a priestorových lámp, či kapacitné spínače poskytnú maximálne pohodlie pre všetkých cestujúcich.

Sedadlá nového i8 boli špeciálne navrhnuté tak, aby pomohli redukovať a znížiť hmotnosť, bez negatívneho vplyvu na pohodlie cestujúcich. Nové sedadlá dopĺňajú estetiku a eleganciu Irizar i8, s dôrazom na ergonómiu, pohodlie, funkčnosť a prispôsobivosť.

Irizar vyvinul sedadlá v úzkej spolupráci s Vogel. Vodič má k dispozícii úplne novú, ergonomickú prístrojovú dosku. Podobne, nástroje a displej pre navigáciu, sú strategicky umiestnené a veľmi prístupné.
Navigáciu možno ovládať pomocou joysticku.
Všetky ostatné doplnky, ako je klimatizácia, zábavný systém, mikrofón, ovládanie kamery a pod., boli dané dohromady v centrálnej konzole.

Počas aktuálneho ročníka Busworld boli v stánku Irizar na ploche viac ako 1 000m2 iba integrálne konštruované autokary-dve vozidlá nového modelu i8, vrátane nového trojnápravového autokaru i6 a tiež elektrického mestského autobusu i2e /ktorému bude venovaná pozornosť v samostatnom článku/.

Irizar investoval do projektu i8 celkovo 18 mil. eur; 10 miliónov eur išlo priamo do konceptu samotného autokaru i8, 8 mil. eur bolo vynaložených na techniku, ktorá môže byť využitá na iné modely Irizar. Obrat španielskej spoločnosti, ktorá operuje na celom svete, bol v roku 2014 vo výške 550 mil. eur, z toho 80% z exportu. Pre tento rok spoločnosť očakáva po celom svete výrobu 3 000 vozidiel. Niektoré z nich nájdu svoju cestu aj na trhu USA, ktorý sa stáva pre Irizar čoraz dôležitejší. Autokary pre tento trh sú konštruované v Španielsku.
Nasledovnú fotoreportáž uverejňujeme s využitím vlastných fotografií, aj s využitím press materiálu IRIZAR, hlavne kvôli lepšej ilustrácii detailov nového autokaru, ktoré priamo v stánku nebolo možné kvalitne nasnímať /stále obsadenie návštevníkmi, nedostatok priestoru, či osvetlenia/:
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
Foto: IRIZAR
Foto: IRIZAR
Foto: IRIZAR
Foto: IRIZAR
Foto: IRIZAR
Foto: IRIZAR
Foto: IRIZAR
Foto: IRIZAR
© BUSportál